עדויות פעילי החמאס: "שימוש סדיר במסגדים, גני ילדים ובתי חולים"

    דוד לזר No Comments on עדויות פעילי החמאס: "שימוש סדיר במסגדים, גני ילדים ובתי חולים"
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השב"כ מפרסם היום עדויות שנאספו מפעילי חמאס שנעצרו והובאו לחקירה במהלך הכניסה הקרקעית של צה"ל לרצועת עזה.

    במהלך מבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה, נעצרו פעילים רבים של חמאס, והובאו לחקירה בשירות הביטחון הכללי. חקירותיהם שימשו, בעיקר, לקבלת מידע התרעתי, והעברתו לכוחות הלוחמים בשטח, על בורות שיגור, מנהרות חדירה ותקיפה, מחסני אמל"ח ובתים וצירים ממולכדים.

    לצד זאת, במהלך החקירות השונות הצטיירה תמונה, של שימוש שעושה חמאס, באוכלוסייה האזרחית ובבנייני ציבור, כדי להוציא אל הפועל פעילות צבאית. זאת, מתוך הנחה כי ישראל תימנע מפגיעה בהם.

    במסגרת זו בלטו שימוש במסגדים ובבתי חולים כנקודות התכנסות, מפגש והסתתרות, אך חמור מכך, בקרבתם ובקרבת גני ילדים נחפרו מנהרות, בורות שיגור ומחסני נשק.

    להלן מספר דוגמאות בולטות המעכידות על שימו במסגדים כמקומות כינוס, אימונים, הסתרת אמל"ח ופעילות שיטור חמושה:

    עבד אלרחמאן בעלושה, מח'אן יונס, מסר כי המסגדים "אלספא" ואלאברא" בעיר משמשים כנקודת איסוף והתכנסות של פעילי חמאס. ב"אלאברא" ההתכנסות היא במקלט תת קרקעי של המסגד.

    מחמד אלאע'א, מח'אן יונס, ומועאז אבו תים, מבני סוהילה, מסרו כי גויסו לפעילות בחמאס הצבאי, הראשון, במסגד "אלאבראר" בח'אן יונס, והשני במסגד "ח'אלד בן אלוליד" בבני סוהילה, על ידי אוסמה אלטבש.

    איאד אבו רידה, מח'זאעה, מסר כי אגודת "ג'מעיית אסנאד" השייכת לחמאס, ממוקמת בקומה השנייה של מסגד אלתקווא" בח'זאעה.

    מחמד רמדאן, מח'אן יונס, מסר כי הכשרתו כלוחם בנשק נ"ט התקיימה (פברואר 2014) באולם הממוקם מתחת למסגד "אלשאפעי" בח'אן יונס.
    לדבריו, המקום משמש כבסיס הדרכה וקורסים של הזרוע הצבאית "גדודי עז אלדין אלקסאם", ולפיכך, האולם סגור לכניסה של מי שאינם פעילים צבאיים. בנוסף, הוא מסר כי מסגד "אלאצלאח" בעיר שימש בעת הלחימה כנקודת איסוף לפעילות צבאית נגד כוחות צה"ל, ואילו מסגד "אלבנא" שימש כנקודת איסוף לפעילי "אלקסאם", שנקראו לפעילות במנהרות ההתקפיות.

    מחמד אבו דראז, מעבסאן הגדולה, מסר כי פעילים של הזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז אלדין אלקסאם" מבצעים ממסגד "עבאד אלרחמן" תצפיות ומעקב אחר תנועת הצבא הישראלי. בנוסף, הוא מסר כי הסתיר בתוך מסגד "אלתוחיד" שני מטענים.

    מחמד אלקדרה, מח'אן יונס, מסר כי המסגדים משמשים כמקום להסתרת אמצעי לחימה, כגון RPG, מקלעים כבדים מסוג PKC, ורובי סער מסוג קלצ'ניקוב. זאת, מכיוון שפעילי חמאס האחראים על המסגדים, עושים בהם כרצונם. בנוסף, ציין מקומות מסתור נוספים לאמל"ח, כגון בתי ספר ובתי חולים, לרבות בתי החולים נאצר והלאל בעיר.

    חאתם אבו רידה, מח'זאעה, מסר כי מסגד "אלתקווא" משמש כמקום תצפית למתן הנחיות לחוליות מטמיני מטענים של פעילי גא"פ. בנוסף, הוא מסר כי נקודה של פעילות שיטור חמושה ממוקמת ליד מסגד "אלתווחיד" ברחוב אלנג'אר בח'זאעה.

    עבד אלרחמאן בעלושה, מח'אן יונס, מסר כי ביצע פעילות שיטור חמושה סמוך למסגדים "עת'מאן בן עפאן" ועבדאללה בן מסעוד", באזור צומת "אלכף".

    אבראהים אבו שאויש, מח'אן יונס, מסר כי פעילות שיטור חמושה מתבצעת בסמוך למסגדים "חסן אלבנא", "אבו ד'ר" ובית הספר "הארון אלרשיד".

    עוד עלה מהעדויות שנמסרו לשב"כ על ידי פעילי החמאס, כי חמאס בנה את המנהרות בסמיכות לגני ילדים ומסגדים, להלן העדויות:

    הנחקרים עפיף ג'ראח ועמאד ג'ארח, מבית לאהיה, מסרו כי מנהרת תקיפה מהכפר הבדואי נחפרה בצמוד לגן ילדים.

    מחמד אבו דראז, מעבסאן הגדולה, מסר כי מנהרה בה עבד החלה להיחפר בצמוד למרפאה באלפוח'ארי, ליד בית משפחת אבו דקה. בנוסף, הוא מסר כי באזור בו נעצר בח'זאעה יש גן ילדים ובצמוד אליו מרפאה. לדבריו, במקרה של הצלחה במימוש פיגוע חטיפה, ההנחיה הייתה להביא את החטוף לגן הילדים ומשם להעבירו הלאה.

    עיסא ח'ליל מחמד נג'אר, מח'זאעה, מסר על מודעותו למנהרה הממוקמת באזור מסגד "צלאח אלדין".

    איאד אבו רידה, מח'זאעה, מסר כי שמע שבחורף 2013 קרסה, באזור מגוריו, מנהרה ששימשה לשיגור רקטות לעבר ישראל, ואשר הייתה ממוקמת ליד מסגד "צלאח אלדין".

    גם על שימוש בבתי חולים כמקומות מסתור – שמעו בחקירות אנשי החמאס, כדלהלן:

    מחמד קדרה, מח'אן יונס, מסר כי לכל ידוע כי בכירי חמאס מסתתרים בבתי חולים, כאשר מוצבת עליהם שמירה של שומרי ראש חמושים, הגלויים לכל, ובדרך כלל לובשים מדי משטרה. בבית חולים נאצר, בח'אן יונס, ממוקמים השומרים בעמדת הקבלה. אלקדרה העריך כי הנהגת חמאס ברצועה, ובראשה אסמאעיל הנייה, מסתתרת בבית חולים שיפאא בעזה, ככל הנראה, באזור שאינו נגיש לאזרחים, ובליווי של מאבטחים לבושי אזרחית.

    סמיר אבו לולי, מרפיח, מסר כי מאז תחילת הלחימה יש שוטרים רבים בבית חולים אלנג'אר בעיר, והם חוסמים אזורים שונים של בית החולים, ולא מאפשרים, אפילו לקרובי פצועים מאושפזים, להיכנס.

    נאפז שלוף, מרפיח, מסר כי ידוע לו שבבית חולים "אלנג'אר" מסתתרים פעילים של חמאס ושל גא"פ. לדבריו, ב-31 יולי 2013 עבר במקום וראה שם פעילים רבים של הארגונים הללו, המסתתרים במבנה בן שלוש הקומות של בית החולים. בנוסף, ראה שחלק מהאזרחים הנזקקים לטיפול רפואי הוצאו מבית החולים לרחוב.

    מראד עמור, מח'אן יונס, מסר כי ראה, טרם מעצרו, ג'יפ טויוטה של החמאס הצבאי, שעומד וחוסם את המעבר לבית החולים האירופי בח'אן יונס.
    מואמן נג'אר, מח'זאעה, מסר כי במהלך הלחימה בעזה העביר לאחיו, מחמד נג'אר, המשמש בתפקיד בכיר במערך הכספים של גא"פ צבאי, אוכל, בעת שהסתתר בבית חולים "נאצר".

    ולסיכום אומר השב"כ, כי בחקירות העצורים השונים עלתה מגמה חמורה ומדאיגה, לפיה ביודעין ובכוונת תחילה, פועל חמאס
    בסביבה אזרחית מובהקת כגון גני ילדים, בתי חולים ומסגדים לביצוע פעילותו הצבאית. בכך חמאס חושף את האוכלוסייה האזרחית לסכנה, הקיימת גם בזמן רגיעה, כאשר אמל"ח, המוסתר במקומות אלה, עלול להיות מופעל ולעלות בחיי אדם. יתר על כן, בתקופות לחימה, חמאס, במודעות מלאה, פועל במיקומים אלה, ובפועל, הופך את האוכלוסייה האזרחית, שבמתקניה הוא משתמש, למגן אנושי עבורו, מתוך הנחה כי האחריות לפגיעה באזרחים ולאובדן חיים יפלו על ישראל.



    0 תגובות